“Qui estima els llibres i ha de viure’n lluny,
de mica en mica va perdent l’ànima” (Care Santos a "L'aire que respires")

dissabte, 28 de desembre del 2024

LECTURES DE DESEMBRE

 



L’ALTRE COSTAT  d’Ivan Ledesma

Una crítica aferrissada a la violència de gènere, una xacra de la nostra societat que massa vegades passa ‘desapercebuda’ en l'entorn de qui la pateix.

Una novel·la fosca, devastadora, amb tocs de realisme màgic i força terror — el que sent la víctima—, que juga amb les realitats alternatives per mostrar-nos com de complicades i de tòxiques arriben a ser les relacions humanes.

Fent constants referències a l’obra de Carroll ‘Alícia al país de les meravelles’, llibre que, després d’aquesta lectura, mai més veuré amb els mateixos ulls.

Un llibre curt que es llegeix en un sospir, però que perdura en la memòria dies després de la seva lectura.


BLANCO INMACULADO  de Noelia Lorenzo Pino

Llegir a la Noelia sempre és un plaer i una aposta segura.

Blanco Inmaculado és una novel·la rodona, amb una ambientació espectacular, una atmosfera inquietant que ens endinsa en el complicat món de les ‘sectes’ o les comunitats molt tancades i aïllades del món exterior i que posa sobre la taula temes de rabiosa actualitat com és el masclisme o la intolerància a tot allò que s’escapa del que es considera normativament ‘correcte’.

En aquesta ocasió, les protagonistes són dues dones. Lur i Maddi. Molt ben perfilades i caracteritzades i que sent molt diferents, es complementen a la perfecció.


LUNA de Carlos Bassas del Rey

Després d’haver llegit Soledad, dubtava que l’autor pogués crear un personatge femení amb més força, amb la capacitat de conviure amb mi molt de temps després d’haver tancat el llibre, però ho ha fet i per partida triple: Adoración, Sara i Luna. Les tres protagonistes de la seva darrera novel·la. Tres generacions de dones (àvia, mare i filla) unides pel silenci, el desig i la culpa.

Una trama plena de secrets, d’intoleràncies... On el passat més recent (el de la gerra Civil i la postguerra) està més present que mai.


EL VOL DE L’ESTEL de Laetitia Colombani

Lena, una professora francesa que després de rebre el cop més fort de la seva vida, fa les maletes i marxa cap al golf de Bengala, on està a punt de morir ofegada si no fos per la providencial intervenció de la petita i de la Brigada Roja que fan els seus entrenaments a la platja on té lloc el succés.

Tornen a trobar-nos amb la història de tres dones. Lena, Preeti, la cap de la Brigada, i Lalita, la petita que vàrem conèixer a ‘La trena’. Totes tres són l’eix d’aquesta història on l’educació per a tots els infants és el tema central.

Una història que respira optimisme, però que també ens posa davant la dura realitat de les classes més humils d’un país com l'Índia.


DESCONNECTATS   de Rosana Andreu

Un grup de deu estudiants són triats per anar a un exclusiu campament d’estiu. El que semblava ser unes vacances de somni, acaba esdevenint un veritable malson pels deu joves. No només es veuran privats de la seva llibertat, sinó que a més a més quedaran completament ‘desconnectats’ del món sense accés a internet ni a les xarxes socials.

Una novel·la juvenil que es llegeix en un sospir i que posa de manifest que les diferències es poden solucionar, que treballar en equip dona molt més bons resultats que fer-ho individualment i que depenen excessivament dels aparells electrònics. Per no parlar de les revenges del passat, l’ànsia de poder i de calés fàcils o de l'assetjament patit per alguns estudiants pel sot fet de ser diferents dels seus companys.





dissabte, 30 de novembre del 2024

LECTURES DE NOVEMBRE

Les lectures de novembre han vingut marcades per un seguit de relectures per preparar una taula que moderava i dos clubs de lectura.

L’HOME DE PRAGA  de Jaume Albertt Ollé

Una investigació on res és el que sembla ni ningú és qui diu ser. On les revenges del passat desperten fantasmes adormits i treuen a la llum els secrets més ben guardats.

Una parella de mossos que son com ‘l’estranya parella’; la Rosa es una dona forta, independent, catalana; mentre que el seu company, en Paco, andalús, trepa, masclista, poca solta...  Es complementen  i en més d’una ocasió t’arrenquen un somriure.


LA MODISTA DE GRÀCIA  de Marc Font

Novel·la escrita a base de notes de mòbil durant un any sabàtic.

La Loreto, protagonista absoluta d’aquest thriller, és una modista de vestits de núvia amb un passat força complicat: quan tenia dotze anys va ser ‘venuda’ pels seus pares a un home que li triplicava l’edat.

Un estrany episodi portarà a en Xavi, veí de la Loreto, a investigar sobre la vida de la modista, deixant al descobert secrets del passat i tèrbols esdeveniments vinculats amb la Loreto.


JA ESTEM MORTS, AMOR  de Xavier Aliaga

Es una història de mort i d’amor, on es revisa la vida i la mort des de diferents angles, des del punt de vista de les víctimes, ja estiguin vives o mortes, que veuen com la seva vida descarrila.

Es una història de dolor, de patiment de tristesa i de culpa i sobretot de superació.

La història ens arriba a través d’una noia morta que pot fer de narradora omniscient perquè “morir és l’única manera de saber-ho tot”, segons es diu ella mateixa.


LA VEU  d’Arnaldur Indridason

L'autor ens situa a la capital islandesa durant les festes de Nadal. En un luxós hotel de la ciutat on troben assassinat a ganivetades al seu porter, Gudlaugur, vestit de Pare Noel, els pantalons baixats i un preservatiu posat.

Indridason aborda la temàtica de la infantesa, dels nens extremadament exigits pels seus pares, dels nens maltractats, de la difícil relació entre pares i fills.

Una trama plena de girs inesperats, de moments de tensió i de suposicions errònies que van creant una teranyina que ens enganxa amb facilitat i que fa que el llibre sigui additiu i ràpid de llegir.


SARAH, MEREIXES SABER-HO de Francesc Soler

La contraportada ens diu que estem davant d'un thriller additiu, ple de girs inesperats i tocs d'humor que narra la particular venjança de dues dones contra la violència masclista.

I us puc assegurar que és cert. La història de la Sarah i la Sara és trepidant, enginyosa, amb tocs d’humor i molt més.

Un tuit de la Sara, que es farà viral i arribarà fins a la Sarah, és l’inici d’aquesta trama plena de secrets, amistat i assassinats.

I durant tota la novel·la se’ns presenta un gran dilema: la Sarah i la Sara són víctimes o són botxins?


ELISA KISELJAK  de Lolita Bosch

Un llibre curt que es relata la violació de l’Elisa quan està a punt de fer els onze anys, com ella oblida aquell fet i només recorda que l’amic del pare l’hi ha promès una polsera de plata i com catorze anys més tard el record es fa present esmicolant la vida de l’Elisa per segon cop.

Escrita d’una manera punyent, repetint un seguit de frases, anant endavant i endarrere en la vida de l’Elisa i donant-nos diferents punts de vista. És un dels llibres més colpidors que he llegit.


JO, LAIA  de Jordi Sierra i Fabra

 Història d’una adolescent, la Laia, amb greus problemes d’autoestima, fet que la porta a intentar suïcidar-se.

Capítols alterns  on llegim fragments del diari que escriu la Laia i que assistim a les sessions que té amb la seva psiquiatra.

Una trama força fluixa i previsible, però amb un a tècnica narrativa impecable. 



dimecres, 6 de novembre del 2024

LECTURES D'OCTUBRE


 

LOS CRÍMENES DE OXFORD de Guillermo Martínez

D'aquest autor ja havia llegit ‘Los crímenes de Alicia’ i el cert és que no m’havia agradat gens.
Voluntàriament no hagués tornant a llegir-lo, però se’n va oferir una substitució per moderar un club de lectura i el llibre proposat era aquest.
M’ha costat molt acabar-lo, se’m feia bola.... 
Potser és la part més matemàtica de la trama (soc de lletres pures...), el ritme poc àgil... no ho sé, el cas és que no m’ha enganxat gens...


OSSOS AL JARDÍ  de Henning Mankell

Penúltima entrega de la sèrie protagonitzada per inspector Kurt Wallander. 
És la més curta de totes elles i de fet, originalment, va ser escrita per a una edició neerlandesa i més tard recuperada per formar part de la sèrie Wallander
Les reflexions de Wallander sobre el pas del temps, la vellesa i la vida són les que prenen rellevància, deixant el crim i la seva investigació quasi en un segon pla.


INSOMNES  de Violeida Sánchez

Insomnes és una novel·la inquietant que a través de les investigacions de la doctora Amaral ens fa entrar en la ment d'un psicòpata assassí confés de quatre assassinats i que diu que fa anys que no pot dormir, que pateix d'insomni.
Violeida Sánchez fa un retrat exhaustiu de Simón, l'assassí insomne, de les seves circumstàncies i de la seva vida, però també de les seves víctimes.



L’ESCORXADOR De Lluís Riera

L’escorxador és una novel·la fosca, fosquíssima, amb uns personatges, la majoria dels quals, no tenen res a perdre, perquè no tenen absolutament res, ni tan sols esperança. Són persones desnonades, desferres humanes amb una necessitat d'estimar i ser estimats que t'encongeix el cor.
L'escorxador és una novel·la de realisme brut, però un realisme brut portat a les màximes conseqüències que es fa un retrat exhaust de la condició humana, amb totes les seves ombres i molt poques llums. Amb uns tocs d'ironia que són fantàstics, una crítica social aferrissada, és una novel·la rodona i magnífica.





diumenge, 29 de setembre del 2024

LECTURES DE SETEMBRE

Setembre és el mes del començament del nou curs lector, almenys per mi; és el començament d’un nou any de clubs de lectura, de programar lectures ( tot i que després em salti la programació).
Les lectures d’aquest setembre han estat aquestes:

 

LA FORTUNA (Saga BlackWater) de Michael McDowell
 
Cinquena entrega del fenomen editorial del moment. Si encara no has llegit res de la saga més famosa, ja estàs tardant!
Ja he dit, en cada lectura anterior, que estic enamorada dels personatges femenins, especialment de la Elinor i la Míriam.
Una saga que m’ha fet sortir de la meva zona de confort i que m’està fent passar molt bones estones lectores.
El sisè no trigarà a caure.. o potser sí, perquè el cert és que no tinc ganes d’abandonar Perdido.


IRENE de Pierre Lemaître
Primera entrega de la saga protagonitzada pel comandant Camille Verhoeven. Una relectura per preparar un dels clubs de lectura que coordino. 
Una novel·la on l’assassí recrea en els seus actes alguns dels crims més famosos de la literatura. Uns personatges ben construïts, escenes de violència molt explicites, marca de la casa.
Sens dubte els  amants del gènere, gaudiran amb aquesta novel·la apassionant i plena de girs inesperats.


NINGÚ COM TU  de Sílvia Romero i Manel Jovani
Deixo els enllaços a la mini ressenya. Tot i ser la mateixa ressenya, deixo l'enllaça a les dues xarxes socials perquè feu servir el que millor us vagi



EL DIA DELS XIMPLES de Pere Figueras
Deixo els enllaços a la mini ressenya. Tot i ser la mateixa ressenya, deixo l'enllaça a les dues xarxes socials perquè feu servir el que millor us vagi





JO NO VOLIA SER RITA HAYWORTH de Víctor Alexandre
Deixo els enllaços a la mini ressenya. Tot i ser la mateixa ressenya, deixo l'enllaça a les dues xarxes socials perquè feu servir el que millor us vagi




AMOR I NO  d'Alba Dalmau
Relectura per preparar un club de lectura.Llegir l’alba Dalmau és un plaer. Les tres obres que he llegit de l’autora m’han agradat, tot i que no poden ser més diferents l’una de l’altra, però les tres tenen en comú la dolçor que Dalmau transmet en les seves històries, que no sempre son, precisament, dolces.
L'enllaç a la ressenya complerta el teniu AQUÍ.


VINT-I-QUATRE HORES A LA VIDA D'UNA DONA  de Stefan Zweig
Llegir Zweig sempre és un plaer. Un autor que m’encanta i tot i que aquesta no és de les meves obre preferides, he de dir que, un cop més, no m’ha decebut.
Per ser sincera he de dir que he trobat aquesta història un xic fluixa i bastant previsible i quan dic que no m’ha decebut és perquè la prosa del autor sempre és excelsa i té la virtud de seduir al lector.

divendres, 30 d’agost del 2024

LECTURES D'AGOST



 Agost, tampoc és un dels mesos més productius pel que a lectures es refereix... Tot i això, he acabat, entre d'altres, dos dels llibres que tenia pendents i amb més ganes de poder llegir. El resum de lectures és el següent:


LA GUERRA  
(Saga BlackWater) de Michael McDowell

Quarta entrega del fenomen editorial del moment. Si encara no has llegit res de la saga més famosa, ja estàs tardant!
Estic enamorada dels personatges femenins, quins caràcters!
Dones fortes en un món d'homes. Elles i només elles són les que porten la veu cantant.
Amb moltes ganes d'endinsar-me en la quinta entrega que caurà ben aviat.


LA HORA DEL LOBO de Toni Hill

 
Segona entrega de la trilogia que va començar amb 'El último verdugo'. A hores d'ara he llegit tot el que Toni Hill ha publicat i mai m'ha defraudat. 
Ens retrobem amb els personatges de la primera entrega: la criminòloga Lena Mayoral, el sotsinspector David Jarque i com no amb el Verdugo, que tot i ser a presó tindrà un paper força destacat. 
Un thriller psicològic on la traïció és l'eix central de la trama que transcorre en les paisatges idíl·lics de la Vall de Boí. 
Amb moltes ganes de que surti la tercera entrega.


CULPES COMPARTIDES de Hjort & Rosenfeldt

Vuitena entrega de la sèrie protagonitzada pel psicòleg Sebastian Bergman.
Tenia moltes ganes d'endinsar-me en aquesta lectura i retrobar-me amb l'equip del Riksmord, la unitat d'homicidis d'Estocolm que es troba sumida en una profunda crisi.
Un cop més els autors m'han tingut enganxada a les pàgines de la novel·la, intenta esbrinar quin seria el futur de la unitat, molt tocada des que un dels seus components va esdevenir un assassí en sèrie; i qui és la persona l'assassí que mata pensant amb la persona de Bergman.
El gir final m'ha deixat sense alè i és d'aquells finals que et fa pensar que potser hi haurà una novena entrega, però que potser tot acaba aquí... El temps dirà...



LOS CRIMENES DE LA CARRETERA  de J.D.Baker i James Patterson

La trilogia del quarto mono fa temps que espera a casa, tenia ganes de conèixer la prosa d'aquest autor i vaig aprofitar les vacances per decantar-me per aquest thriller escrit juntament amb James Patterson.
Reconec que he llegit molt amb diagonal, que no he entrat en la història i que moltes vegades m'ha fet 'bola'.
El vaig acabar només per saber com ho resolia... De fet la sisena  part del llibre es trepidant i l'única que he llegit bé. I la  setena i l'epíleg posen una mica de llum a tot plegat. 
Donaré una altra oportunitat a J.D. Barker, llegint la famosa trilogia.


EL LLAPIS VERMELL d'Oriol Molas

Relectura per preparar un club de lectura. Si la primera vegada em va agradar, aquesta encara més.
Oriol Molas ens fa entrar als inferns d'un internat catòlic, a la dècada dels vuitanta del segle passat, per relatar-nos uns fets escabrosos que dissortadament, no es van quedar en aquell passat recent, sinó que avui en dia encara se'n donen casos.
L'enllaç a la ressenya complerta el teniu AQUI.


L'HOME A QUI JA NO AGRADAVEN ELS GATS d'Isabelle Aupy 
 
On tu veus un gos et diuen que no, que no ho és pas, per molt convençut que tu estiguis que sí, que és un gos; resulta que és un gat. Això és els que els hi succeeix als habitants d'una illa plena de gats.
L'autora ens parla de la importància del llenguatge, de com ens poden manipular (ens manipulen) a través de les paraules per fer-nos canviar d'idea; de la fragilitat de les nostres llibertats.
Una metàfora molt ben trobada, un text exquisit i una autora a tenir en compte.


dimarts, 30 de juliol del 2024

LECTURES DE JULIOL


 
Aquest cop canvio una mica el format de presentar-vos les lectures del mes. Per manca de temps, deixo de penjar llargues ressenyes aquí al bloc. No dic que no en faci cap més, però sí que no serà tan sovint com abans, de fet ja fa mesos que no penjo ressenyes tan sovint com ho feia.
Algunes lectures tenen una mini ressenya a Instagram i Facebook, us posaré els enllaços per si us interessen. Les altres les comentaré breument en aquest post que intentaré que sigui mensual.
 
 Els mesos d'estiu, especialment el juliol, són els que menys llegeixo. Trio les lectures que em ve de gust fer, sense obligació de cap mena i sense terminis per acabar-les. Aquest mes he començat cinc llibres dels quals he acabat quatre i del cinquè porto poc menys de la meitat. Gens malament.
Les lectures acabades han estat:


Persona

PERSONA  d'Erik Axl Sund (Roja&Negra)

Una de les novel·les més dures que he llegit aquest any. M'havien avisat i tenia els meus dubtes de si seria capaç d'acabar-la. Ha costat, ho reconec, però, sí que l'he acabat.
És el primer volum de la trilogia de Victòria Bergman, escrita per Erik Axl Sund, pseudònim de Jerker Eriksson i Hakan Axlander Sundquist.
Abusos sexuals a menors, nens soldats a Sierra Leone, persones amb múltiples personalitats, segrestos, tortures... són alguns dels temes que se'ns plantegen en aquesta primera entrega.
Costa llegir-la, per la duresa dels fets que ens mostra, però val molt la pena.

 

La casa
LA CASA (Saga BlackWater) de de Michael McDowell
 

Tercera entrega del fenomen editorial del moment. Si encara no has llegit res de la saga més famosa, ja estàs tardant!
Estic enamorada dels personatges femenins, quins caràcters!
Dones fortes en un món d'homes. Elles i només elles són les que porten la veu cantant.
Amb moltes ganes d'endinsar-me en la quarta entrega que caurà ben aviat.


SENSE BISTURÍ de Ramona Solé

Deixo els enllaços a la mini ressenya. Tot i ser la mateixa ressenya, deixo l'enllaça a les dues xarxes socials perquè feu servir el que millor us vagi

INSTAGRAM      FACEBOOK



 ELS MISTERIS DE LA CUINA KASOGAWA  d' Hisashi Kashiwai

Una lectura lleugera i deliciosa, plena d'humor i sentiments, però gens embafadora.
Més que les diferents històries que anem descobrint al llibre (les de les persones que acudeixen al restaurant per recrear un plat o sabor en particular que guarden en el seu record), el que em va captivar va ser l'ambient de la taverna; l'estreta relació del pare i la filla que la regenten, dels canvis d'estació a Kyoto...
I sobretot d'una escriptura plena de tendresa, subtilesa i amb petits tocs d'humor.

dimarts, 25 de juny del 2024

L'HOME DE PRAGA


 🕵️‍♂️ Jaume Ollé ens fa viatger de Praga fins al Maresme, Premia de Dalt; del 1990 al 2022. I ho fa amb una història d'espies.

🕵️‍♂️ Amb el rere fons de la caiguda del mur de Berlín, veurem com un home fuig pels carrers plujosos de Praga, buscant aixopluc en una llibreria de vell. Allà haurà de trobar el resguard que necessita. Els seus actes el persegueixen i necessita poder fugir.

 🕵️‍♂️ Al Maresme, trenta-dos anys després. Es troba el cos d'un home d'origen Txec que ha patit un infart a casa seva; al jardí de la casa apareix enterrat el cos d'una dona... La sergent Rosa Olivé i el caporal Francisco Bermúdez, hauran d'investigar els fets; comptaran amb la col·laboració del comandant Ignacio Hurtado de la Guàrdia Civil.

dimarts, 18 de juny del 2024

CÈLIA PALAU

💚 Retrobar-me amb la Cèlia ha estat meravellós. Aquella nena/noia que vaig conèixer a 'Olor de colònia' on ja apuntava maneres: tossuda, decidida, rebel..., la retrobo com a dona adulta després d'haver-se divorciat d'un marit que la feia infeliç, a punt de ser àvia i sense trobar el seu lloc en el món laboral: accedir al món laboral sent una dona de més de quaranta anys, no és fàcil.

 💚 Però a la vida de la Cèlia res ha estat fàcil i això mai l'aturat. Després de casar-se amb en Joaquim Riva i Puigverd, fill d'una bona família, amb qui va tenir dos fills i un matrimoni infeliç que l'asfixiava i on se sentia presonera. Quan ja té els dos fills emancipats, decideix fer el pas ella i divorciar-se deixant enrere el patrimoni dels Riva i Puigvert, encara l'hi queden orgull i dignitat.

dimecres, 12 de juny del 2024

LA MIRADA DE L'IMPOSTOR


📘 Silvestre Vilaplana ens endinsa en la vida d'Adam Ballester, un escriptor que no passa pel seu millor moment creatiu. Aquesta darrera crisi creativa fa que es replantegi moltes coses, que tingui una crisi vital. Tot pren una altra dimensió quan rep el missatge d'Irene Francés, una amiga de joventut, un amor d'estiu. El correu enigmàtic, curt i directe, 'Recordes l'estiu del 86? Aquells dies m'han costat la vida', el fa tornar als espais quasi oblidats de la seva joventut. La realitat és molt diferent de la que ell espera; el record tampoc és com Adam creia.

📘 Ballester ha de trobar la veritat d'uns fets que ni tan sols recorda; uns records tèrbols que faran que s'hagi d'enfrontar amb una realitat que no li és amigable. Però quina és la veritat de tot plegat?

dilluns, 20 de maig del 2024

L'EMPELT

🥂 Daniel Harris va guanyar el IX Premi de Novel·la curta Celler de Lletres 2023. Premi que organitza la Biblioteca Ramon Bosch de Noya de Sant Sadurní d'Anoia i que té com a requisit que la novel·la tingui relació amb el món del vi o del cava.

🥂Harris ha situat la seva obra a Sant Sadurní d'Anoia, excusa perfecte per fer-nos un passeig per Penedès: els seus paisatges, les seves vinyes, les caves... Els oficis intrínsecament relacionats amb l'elaboració del cava i per les seves tradicions més arrelades: fires gastronòmiques i etnològiques, festes majors, mercats...

🥂'L'empelt' és una novel·la coral de caràcter social, però amb un alt grau de suspens: a les primeres pàgines veurem com l'Aleix, un veí de la població, troba el cos d'una dona dins del llac de Sant Sadurní. Ell havia sortit a córrer, com cada dia, quan es veu involucrat en aquest tèrbol episodi.

divendres, 10 de maig del 2024

MIA?

 


💜Quan la Nina Miralbell em va proposar aquesta col·laboració, jo anava ofegada de feina i a punt vaig estar de dir-li que no. Sort que no ho vaig fer, m'hagués perdut una gran història. 

💜Abans d'endinsar-me en la seva lectura havia llegit alguns comentaris on es deia que era una novel·la additiva, que no podies parar de llegir. Soc sincera quan dic que aquest tipus de comentari acostumen a posar-me en alerta i els acostumo a posar en quarantena... Aquest cop eren certs. 'Mia?' enganxa. 

 💜Començant per la seva portada que em sembla espectacular, seguint per la trama: molt ben trenada, ben reeixida i amb personatges interessants i acabant per l'entusiasme de l'autora, 'Mia?' ho té tot per agradar tant a un públic adolescent (aquesta és l'edat de la seva protagonista) com a un públic adult. 

dilluns, 22 d’abril del 2024

L'HERÈNCIA DEL DIMONI

 

🔨'L'herència del dimoni' és el viatge vital d'en Neal, protagonista i narrador en primera persona, a qui coneixem sent un adolescent i a qui veiem evolucionar al llarg de quinze anys. La seva no és una evolució plàcida ni molt menys tranquil·la, ans al contrari.

🔨Fill d'una família completament desestructurada, situada a l'escalafó socioeconòmic més baix, amb un pare alcohòlic i violent i una mare completament submisa. La seva veritable família són els amics que ell ha triat, primer en el campament de caravanes on viuen i després el que va trobant al llarg del seu viatge.

🔨En Neal ha de lluitar amb dents i ungles per poder sobreviure en un món que el rebutja, que no li dona treva ni es preocupa per ell i les seves circumstàncies. La violència, de vegades explicita i de vegades implícita en els fets i les paraules, serà qui marcarà la seva trajectòria i forjarà el seu caràcter.

dimarts, 12 de març del 2024

EL CÀSTING

 

🧓Feia temps que una lectura no em durava tan poca estona i em feia riure tant.
El càsting és com un caramel·let, dura poc i t'alegra l'estona.

🧓Dividit en dues parts, 'La idea', i 'El càsting'. A la primera l'autora ens presenta a les dues protagonistes, la Paula una mestra jubilada i l'Ernestina, una exactriu. Són oposades i complementàries. Dues velletes que encarnen allò tan nostre del seny i la rauxa. La Paula és el seny... d'aquella manera, però ho és. L'Ernestina la rauxa, esbojarrada, amb idees estrafolàries, terroritzada per la pandèmia que acabem de passar, viu reclosa a casa, enganxada a uns binocles amb els quals espia a la veïna del davant, o parlant amb la veïna d'escala, la Lluïsa, pel celobert.

dimarts, 5 de març del 2024

AIXÒ NO ÉS UN WESTERN

🔹‘Això no és un western’ és la meva primera aproximació a la prosa de Xavier Aliaga i, per tant, el meu primer encontre amb el duet protagonista: l'inspector afrovalencià Feliu Oyono i la subinspectora Marga Pitarch.

🔹El primer que em va cridar l'atenció va ser la dedicatòria: 'A les dones assassinades, vexades i maltractades per ser dones. Ara més que mai'. Sense paraules...

🔹I aquestes paraules no estan posades a l'atzar, està clar. El duet protagonista Investiga la mort d'una jove, filla d'un empresari rus, assassinada de la manera més salvatge possible.

dimecres, 28 de febrer del 2024

LECTURES DE FEBRER (2024)

 


I aquestes han estat les lectures del mes de febrer, on hi han dues relectures.

🩵 Rigor Mortis. Tura Soler.
🩵 La por de la bestia. Anna Moner.
🩵 La modista de Gràcia. Marc Font.
🩵 El soterrani. Sandrine Collette.
🩵 Agnes Grey. Anne Brönte.
🩵 Ostatges. Nina Bouraoui.
🩵 Dones sense nom. Silvestre Vilaplana.

divendres, 2 de febrer del 2024

ÀNGELS DE LA MORT


 💉Amb 'Angles de la mort' Silvestre Vilaplana posa el punt final a la trilogia protagonitzada per Araceli Lavila.

💉La trilogia té com a denominador comú, a més dels personatges, una forta càrrega de denúncia social.

💉El mateix autor diu que va concebre la història de la detectiva Lavila en tres parts: la primera amb un cas extern a Araceli, la segona amb un cas que la toca molt de prop i la tercera on ella mateixa és el cas. 


💉Feu-me cas i llegiu-les amb ordre cronològic — 'Dones sense nom', 'Suburbis del paradís' i 'Àngels de la mort'— tot i que són històries independents, veure l'evolució dels dos personatges principals és molt enriquidor.

dimarts, 30 de gener del 2024

LECTURES DE GENER (2024)

 



Aquestes han estat les lectures que he realizat durant el mes de gener:

📘 No sé qui soc de Sònia Guillén
📘 Después de Stephen King
📘 Pluja negra de Flavio Soriga
📘 Els ponts de Masdison County de Robert James Waller
📘 Àngels de la mort de Silvestre Vilaplana
📘 L'accident d'Empar Fernández
📘 Més enllà de la broma de Maite Carranza i Júlia Prats