“Qui estima els llibres i ha de viure’n lluny,
de mica en mica va perdent l’ànima” (Care Santos a "L'aire que respires")

divendres, 10 de maig del 2024

MIA?

 


💜Quan la Nina Miralbell em va proposar aquesta col·laboració, jo anava ofegada de feina i a punt vaig estar de dir-li que no. Sort que no ho vaig fer, m'hagués perdut una gran història. 

💜Abans d'endinsar-me en la seva lectura havia llegit alguns comentaris on es deia que era una novel·la additiva, que no podies parar de llegir. Soc sincera quan dic que aquest tipus de comentari acostumen a posar-me en alerta i els acostumo a posar en quarantena... Aquest cop eren certs. 'Mia?' enganxa. 

 💜Començant per la seva portada que em sembla espectacular, seguint per la trama: molt ben trenada, ben reeixida i amb personatges interessants i acabant per l'entusiasme de l'autora, 'Mia?' ho té tot per agradar tant a un públic adolescent (aquesta és l'edat de la seva protagonista) com a un públic adult. 

 💜La Mia ha viscut sempre en un orfenat, però és una noia inquieta, decidida i força intel·ligent que necessita trobar les respostes que ella creu que ningú li dona. Vol esbrinar la veritat; saber qui és, qui eren els seus pares i perquè van abandonar-la. I no pararà fins a obtenir les respostes adequades.

 💜Al llarg de 41 capítols, repartits en tres parts, ens mourem al llarg de dos arcs temporals: l'actualitat, 2027, i el passat 1999, per descobrir qui és la Mia i quina és la seva història. 

💜La Nina toca temes actuals i prou delicats com són: la violència en l'àmbit familiar i cap a les dones (violència de gènere); l'abandó, la salut mental, la recerca dels orígens... l'amor o l'amistat.

 💜Felicitats @nina_miralbell i gràcies per la confiança i la paciència.

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada