“Qui estima els llibres i ha de viure’n lluny,
de mica en mica va perdent l’ànima” (Care Santos a "L'aire que respires")

dissabte, 29 de desembre del 2018

Lectures 2018


Aquestes han estat les meves lectures al llarg de l'any que està a punt d'acabar. Mai m'ha agradat recomanar només un nombre determinat de llibres, ja que m'és molt complicat quedar-me amb uns i amb uns altres no. És per això que opto per posar-vos la llista de tots els que he llegit i per la ressenya sabreu fins a quin punt em van agradar o deixar de fer-ho.

Que algun d'ells no tingui ressenya no vol dir en cap dels casos que no sigui una molt bona lectura. Té a veure amb coses més mundanes com el temps... que cada cop és més escàs; o que encara està pendent de ser publicada, com és el cas d'"Incognitus", que sortirà com a primera ressenya del 2019

Molt Bon Any a tots!

GENER
1.- 19 Cámaras (Jon Arretxe)
2.- HNegra (VV.AA.)
3.- La cara B (Esperança Camps)
4.- Deudas del frío (Susana Rodriguez)
5.- El destí il·luminat (Pep Toni Bauçà)
6.- Matarte lentamente (Diego Ameixeiras)
7.- Contes per a les nits de lluna plena (Anna Maria Villalonga) 
8.- Asesinos Inocentes (José Javiar Abasolo)

FEBRER
 9.- Muerte con Pingüino (Andrei Kurkov)
10.- Terra de Crims (VV.AA)
11.- Solo las bestias (Colin Niel)
12.- Manuel de Pedrolo, manual de supervivència (Sebastià Benassar)
13.- El clan de sa Ràpita (Montserrat Espallargas)
14.- En el abismo ( Arnaldur Indriðason)




































Hjorth & Rosenfeldt)
46.- Te veré esta noche ( Susana Rodríguez) 
47.- Mort sota zero (Ludmila Lacueva) 
48.- Un amor (Alejandro Palomas) 
49.- El próximo funeral el tuyo (Estela Chocarro) 

JUNY
50.- Tigres de cristal (Toni Hill) 
51.- Golpes (Pere Cervantes) 
52.- Han entrat a casa (Rosa Pagès) 
53.- Las Marismas  (Arnaldur Indriðason)
54.- Paradís d'ombres (Núria Gras) 
55.- La pista d'una morta (Francesc Puigpelat) 
56.- Vides de filferro (Montserrat Espallargas) 
57.- Machismo 8 pasos para quitármelo de encima  (Barbijaputa)

JULIOL
58.- L'últim defensa (Jordi Agut) 
59.- El calaix dels vols perduts (Jesús M. Tibau) 
60.- Pensa i actua com un gat (Stéphane Garnier) 
61.- Es vessa una sang fàcil (Manuel de Pedrolo) 
62.-  Mensajeros de la oscuridad ( Alicia Giménez Barlett)



AGOST
65.- Por (Stefan Zweig)
66.- El refugio de los canallas (Juan Bas)
67.- Permangel (Eva Baltasar)
68.- Càstics justificats (Hjorth & Rosenfeldt)
69.- La novia gitana (Carmen Mola) 
70.- No diguis res (Raquel Gámez)
71.- Anaïs sota les voltes (Maria Vilanova i Vila-Abadal) 

SETEMBRE
72.- Prometeu i el portador de la flama (Marcel Pujol) 
73.- Un dios ciego (Javier Sagastiberri) 
74.- El camí de la pesta (Daniel Closa)
75.- Més que ràbia (Emili Bayo) 
76.- Et diran que és l'atzar (Núria Queraltó) 

OCTUBRE
77.- L'home que llegia Miquel Strogoff (Jaume Benavente)
78.- Magret i els anarquistes (Francesc Puigpelat)
79.- El jurament (Sílvia Romero)  
80.- La bossa de seda (Esther Vila)
81.- Hotel Metropole (Sebastià Bennasar) 

NOVEMBRE
82.- La noche sin memoria (Jordi Ledesma)
83.- Caliu sota les cendres (Dora Muñoz) 
84.- En silencio (Marin Ledun) 
85.- Autofobia (Juan Ramón Biedma)
86.- Rapsòdia per a un mort (Margarida Aritzeta)
87.- La reina del Punk (Susana Hernández) 

DECEMBRE
88.- Ojos de muñeca (Ingrid Desjours)
89.- La segona dona i altres criatures ferides (Anna Porquet Botey) 
90.- Incognitus (Antonia Huertas)
91.- Atrapada al mirall (Gemma Lienas)

5 comentaris :

  1. Caram, per mesos! Això m'ha agradat. És una estadística que també em miraré :D
    Una grandíssima llista, brutal!!!

    ResponElimina
  2. Una llista impressionant! Quina quantitat de llibres. Però com ja imaginava, tenim poca coincidència, el nostre patró de lectura és força diferent, tu llegeixes molts autors/es d'aquí i jo intento evitar-los i llegir només els que em criden l'atenció o que ja conec. Tot i així, he llegit 6 dels teus llibres de l'any, tots de sospitosos habituals o coneguts a la catosfera per un motiu o altre. Així tenim el 'Memòria Mortal', els dos de la Sílvia Romero, el 'Prometeu', 'El camí de la pesta', i l'únic una mica 'outsider' en el que coincidim és el 'Permagel' que tanta volada ha tingut aquest any i que hi vaig acabar caient jo també. Està prou bé, però no tant com ens el volen vendre. He llegit llibres millors d'autores catalanes aquest any.

    ResponElimina
  3. Molt bona llista. Coincideixo en 40 títols amb tu. A més a més, alguns dels que has llegit els tinc a la vora com a pendents de llegir.
    Que el proper any et porti molt i molt (tant en l'àmbit literari com en d'altres).
    Ens veiem pels festivals.
    Una abraçada.

    ResponElimina
  4. Déu n'hi do, i jo que estic contenta i no he arribat ni a la meitat del que has llegit, et felicito.

    ResponElimina
  5. Coincideixo en moltes i moltes amb tu, Núria. Crec que 42. I algunes de les teves lectures les tinc entre les meves pendents. Molt bon any de lectura 2019...

    ResponElimina