“Qui estima els llibres i ha de viure’n lluny,
de mica en mica va perdent l’ànima” (Care Santos a "L'aire que respires")

dimarts, 29 de desembre del 2020

LES MEVES LECTURES DEL 2020


Aquestes han estat les meves lectures al llarg de l'any que està a punt d'acabar. 2020 ha estat marcat per la meva assistència a diversos club de lectura i per la relectura d'algunes novel·les.
Hi ha alguns dels quals no he fet ressenya i la causa no ha estat altra que la manca de temps. D'altres, llegits al desembre, la ressenya sortirà a principis del 2021.
Mai m'ha agradat recomanar només un nombre determinat de llibres, ja que m'és molt complicat quedar-me amb uns i amb uns altres no. És per això que opto per posar-vos la llista de tots els que he llegit i per la ressenya sabreu fins a quin punt em van agradar o deixar de fer-ho.

Molt bon any a tots i que el 2021 ens retorni la nostra estimada 'normalitat'! 

 

GENER
01.- La mecedora (Anna Hernández)
02.- Purgatori (David Marín)
03.- El tallador de canyes (Junichirô Tanizaki)
04.- Un cor massa gran ( Eider Rodriguez) 
05.- En el fiordo profundo (Ruth Lillegraven)
06.- L'any que vaig assassinar Rita Barberà (Sebastià Bennasar) 
07.- Mai més (Susana Hernández)
08.- Els dits dels arbres (Anna Maria Villalonga)
09.- No hi ha llum sota la neu (Jordi Llobregat)

FEBRER  
10.- El camí dels esbrarzers (Alba Dalmau)
11.- Línia de quatre (Jordi Agut)
12.- La favorita de l'Harem (Andreu Martín)
13.- El mal pare (Pep Prieto)
14.- Restaurant Caníbal (Gabriel Magalhães)
15.- Terra Somnàbula (Mia Couto) 
16.- Una bala con mi nombre (Susana Rodríguez) 
17.- Escapisme (Marc Moreno) 

MARÇ
18.- Mirada prohibida (Nina Bouraoui)
19.- Appletown (David Marín)  
20.- Sonka (Ignacy Karpowicz) 
21.- Si saps caure, t'alçaràs (Salvador Balcells)
22.- Teoria del gall (Margarida Aritzeta) 
23.- L'hivern del coiot (Ferran Grau)
24.- Les set caixes (Dory Sontheimer)
25.- La soleda del llebrer (Manel Aljama)
26.- El verano que mi madre tuvo los ojos verdes (Tatiana Tîbuleac)
27.- Inocencia robada (Arnaldur Indridasson) 
28.- La sombra del miedo (Ragnar Jonasson)
29.- Imatges del meu enterrament (Esther Vila) 

ABRIL
30.- Dues dones (Montse Sanjuan)
31.- La estrella de quinze puntas (Noelia Lorezo Pino) 
32.- Em diuen Fletxa (Joan Carles Ventura)
33.- Dins el cor de Chopin (Mònica Batet)
34.- Alacrán (Salva Alemany) 
35.- La veïna del costat (Yewande Omotoso)
36.- Tot el bé i tot el mal (Care Santos)

MAIG
37.- Els bons dies (Rafael Vallbona)
38.- Cazeneuve i la revenga dels desvalguts (Ferran Grau i Oriol Moles) 
39.- Feliçment sóc una dona (Maria Aurèlia Capmany) (relectura)
40.- La Barrera (Jordi de Manuel) (relectura)
41.- Elles parlen (Miriam Toews) 
42.- El doble secreto de la familia Lessange (Sandrine Destombes) 
43.- Aloma (Mercè Rodoreda)
44.- Tothom et recordarà (Andreu Martín) (relectura)
45.-
Jugar-s'hi la vida (Màrius Serra)


JUNY
46.- Penjat (Daniel Cole)
50.- Pertorbat (Paul Harper)
51.- Dos taüts negres i dos de blancs (Pep Coll)
54.- Galveston (Nic Pizzolatto)

JULIOL
58.- El Gos dels Baskerville (Arthur Conan Doyle)
59.- Diari lila de la Carlota (Gemma Lienas) (juvenil)
61.- La Veïna (Isabel-Clara Simó)

AGOST
65.- Universos (David Oliver)
68.- Ojos de agua (Domingo Villar) (Relectura)

SETEMBRE
72.- La noche del Caiman (Diego Amaxeiras)

 OCTUBRE
81.- Calaveres atònites (jesús Moncada)
84.-  El Sacrifici a Moloc (Asa Larsson) 

NOVEMBRE

DESEMBRE
94.- Temps mort (Llort) 
96.- El nombre de la rosa (Umberto Eco)
97.- Matriarcadia (Charlotte Perkins) 


📚📖📚📖📚📖📚📖📚📖📚📖📚📖📚📖📚📖📚📖

3 comentaris :

  1. Doncs generalment tinc la impressió que no coincidim massa en lectures, però fent recompte me n'han sortit 21, que no està gens malament. Però abans deixa'm felicitar-te perquè 97 llibres són una immensitat. Quanta feina, i que variada la teva llista.

    Coincidim en els d'Andreu Martín i Llort, L'ombra de la por, Dues dones, Dins el cor de Chopin, La veïna del costat, Tot el bé i tot el mal, Elles parlen, Canto jo i la muntanya balla, El gos de Baskerville, Un mag de Terramar, Canteu esperits canteu, Boulder, La drecera, La solitud dels nombres primers, Els nois de la Nickel, El club de la bona estrella, Hiver i Claus i Lucas. Hem sorprèn, has llegit Hivern sense llegir Tardor? No és que calgui, no tenen res a veure, però és curiós.

    Molt bones lectures per aquest 2021 que és a punt de començar!

    ResponElimina
  2. Molt bona llista, Núria. Tinc 36 coincidències, 5 fent cua i uns quants que m'apunto pel futur. Espero que el proper any de lectures sigui, com a mínim igual.

    ResponElimina
  3. Bon any!! Coincidim en algunes lectures i dic algunes perquè m'és impossible llegir tant com tu. Veig que rellegeixes, a mi també m'agrada de tant en tant.

    ResponElimina