“Qui estima els llibres i ha de viure’n lluny,
de mica en mica va perdent l’ànima” (Care Santos a "L'aire que respires")

dilluns, 19 de desembre del 2016

CONTES de HANS CHRISTIAN ANDERSEN


«Quan una estrella cau un ànima vola a Deu»
Quan l'Helena Cuesta de Seebook  em va oferir enviar-me un dels seus audiollibres, no m'ho vaig pensar dues vegades a acceptar la seva oferta. Vaig triar un recull de contes de Hans Christian Andersen, per dues raons: la primera que són els contes que sempre m'han agradat més, ja de ben petita; i l'altre és que tinc una neboda amb qui volia provar que tal podia funcionar un audiollibre durant un viatge en cotxe.

Em va arribar una targeta preciosa, que no només podem trobar a la web de Seebook, sinó que a més a més podem adquirir-les a una seria de llibreries que ens indiquen a la seva web. A l'igual que els seus ebooks. Cosa que per a mi és un gran encert, així donen un altre marge de beneficis a les llibreries.

La targeta permet tant escoltar-lo en streaming des del mòbil com descarregar-lo a un PC en MP3 o en M4B per a iTunes, és a dir, el ventall de possibilitats és prou ampli. Jo l'escoltat a través del mòbil amb els auriculars, com connectant aquest al port USB del PC i del cotxe i el resultat ha estat igual de satisfactori en els tres casos, encara que si he de triar, jo personalment, prefereixo sentir-los en veu alta, sense auriculars. I puc dir que a la meva neboda, que té nou anys, la vàrem tenir entretinguda durant tot el viatge.

Narrats per la Sonia Román, amb una dicció perfecta, una entonació encertadíssima en tot moment i gents monòtona, i un to i una velocitat correctíssimes, que fa que  no costi gens de seguir les històries.

El recull conté els següents contes: El rossinyol, L´aneguet lleig, El papalló, El cargol i el roser, El soldadet de plom, La princesa de bo de bo, El vestit nou de l´emperador, La donzella de la mar, Les cigonyes, La venedora de mistos i Historia d'una mare.
Jo me'n vaig anar directe a «La venedora de mistos», el conte que sempre ha estat el meu preferit. I el vaig gaudir de valent, recordant aquelles nits en què l'àvia m'explicava contes abans d'anar a dormir.

El catàleg d'audiollibres no és encara gaire extens, almenys en català, ja que pel que fa a la llengua castellana és bastant més ampli, però hi ha una mica de tot i espero que a poc a poc el puguin anar ampliant.
Doneu una ullada a la pàgina de Seebook, val la pena i segur que trobeu quelcom que us crida l'atenció.



2 comentaris :

  1. Oh! M´encanta! És una boníssima proposta de regal a tenir en compte. A veure si aviat s´amplia la llista! Un petonàs, Bruixeta.

    ResponElimina
  2. Jo li vaig regalar al meu nebodet, perquè els viatges no se li facin llargs ;D

    ResponElimina